وردپرس

معرفی 6 افزونه واژه نامه برتر برای وردپرس 2024

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که میلیون‌ها وب سایت را در اینترنت راه اندازی می‌کند. وردپرس با طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها و قالب‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا وب سایت‌های سفارشی سازی شده برای اهداف مختلف ایجاد کنند. در این مطلب از سری مطالب معرفی افزونه های وردپرس در وبلاگ پارس وی دی اس به معرفی 6 افزونه واژه نامه برتر برای وردپرس 2024 می‌پردازیم.

معرفی 6 افزونه واژه نامه برتر برای وردپرس 2024
معرفی 6 افزونه واژه نامه برتر برای وردپرس 2024

یکی از جنبه‌های مهم هر وب سایت، توانایی ارائه واژه نامه اصطلاحات برای کاربران است تا به راحتی به آنها مراجعه کنند. افزونه‌های واژه نامه برای وردپرس می‌توانند به صاحبان وب سایت کمک کنند تا اصطلاحات را به شیوه‌ای کاربرپسند سازماندهی و نمایش دهند و بازدیدکنندگان را برای پیمایش و درک محتوای سایت آسان‌تر می‌کند.

در این مقاله به برخی از بهترین افزونه‌های واژه نامه موجود برای وردپرس می‌پردازیم. این افزونه‌ها طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند استایل قابل تنظیم، قابلیت جستجو، و امکان پیوند عبارات درون محتوای خود را به مدخل‌های واژه‌نامه مربوطه ارائه می‌دهند.

چه در حال اجرای یک وبلاگ، یک فروشگاه آنلاین یا یک وب سایت شرکتی باشید، داشتن یک افزونه واژه نامه می‌تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و محتوای شما را در دسترس تر کند. برای آشنایی با برخی از برترین افزونه‌های واژه نامه برای وردپرس و اینکه چگونه می‌توانند برای وب سایت شما مفید باشند، ادامه مطلب را بخوانید.


افزونه واژه نامه وردپرس مناسب چه سایتهایی است؟

نوع خاصی از وب سایت وجود ندارد که لزوماً به افزونه واژه نامه در وردپرس نیاز داشته باشد. در عوض، هدف این است که کارها را برای بازدیدکنندگان آسانتر کند. به عنوان مثال، یک وب سایت متمرکز بر ریاضیات را در نظر بگیرید.

استفاده از اصطلاحاتی که ممکن است خوانندگان آن را درک نکنند ممکن است رایج باشد، بنابراین ارائه تعاریف می‌تواند بسیار مفید باشد.

این کاربرد، فقط به وب سایت‌های دانشگاهی نیز محدود نمی‌شود. به عنوان مثال، جهان هری پاتر را در نظر بگیرید. همه جادوها نام‌هایی دارند که ممکن است فوراً تأثیرات آنها را توضیح ندهند. ایجاد یک واژه نامه می‌تواند به خوانندگان جدید کمک زیادی کند.

همین مفهوم در مورد مکان‌ها، موجودات جادویی، جادوگران شناخته شده و هر عنصر دیگری از یک دنیای خیالی صدق می‌کند.

این ایده را می‌توان برای هر وب سایتی که از اصطلاحات خاصی استفاده می‌کند استفاده می‌شود که ممکن است برای بازدیدکنندگان عادی ناآشنا باشد. یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی مفید برای تعریف شرایط تجاری یا رویه‌های مورد استفاده توسط شرکت شما است.

استفاده از یک پلاگین واژه نامه می‌تواند به وب سایت شما کمک کند تا حرفه‌ای‌تر به نظر برسد و بازدیدکنندگان را راحت‌تر درک کنند که چه چیزی مورد بحث قرار می‌گیرد یا چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند.


1. WordPress Tooltips

افزونه WordPress Tooltips یک ابزار عالی برای افزودن نکات ابزار به سایت وردپرس شما است. با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی نکات ابزار را به متن، تصاویر و موارد دیگر اضافه کنید.

شما فقط به متن در راهنمای ابزار خود محدود نمی‌شوید – همچنین می‌توانید تصاویر یا ویدیوها را به آنها اضافه کنید.

ایجاد راهنمای ابزار با این افزونه آسان است. شما می‌توانید برای هر اصطلاحی یک Tooltip ایجاد کنید و پس از فعال کردن آن در کل سایت شما اعمال می‌شود.

می‌توانید جایی که راهنمایی‌های ابزار در وب‌سایتتان ظاهر می‌شوند را سفارشی کنید، و انتخاب کنید که آنها را فقط در اولین عبارتی که در یک پست یا صفحه ظاهر می‌شود نمایش دهید تا بیش از حد مزاحم نباشد.

مزایای استفاده از WordPress Tooltips:

– تمام نکات ابزار را از یک مکان مرکزی مدیریت کنید
– یک واژه نامه در هر جایی با یک کد کوتاه اضافه کنید
– نحوه ظاهر شدن نکات ابزار را سفارشی کنید
– راهنمای ابزار روی فرم‌های اکثر افزونه‌های اصلی کار می‌کند
– انیمیشن‌ها را به راهنمای ابزار اضافه کنید


2. Glossary

اگر به ابزار فرهنگ لغت وردپرس نیاز دارید، به افزونه واژه نامه نگاه نکنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد اصطلاحات واژه نامه را در افزونه وارد کرده و در صورت نیاز آنها را نمایش دهید.

ایجاد یک صفحه واژه نامه اختصاصی با این افزونه ساده است و به حداقل تلاش نیاز دارد.

این افزونه همچنین ابزارهای مدیریتی مختلفی را ارائه می‌کند تا به شما امکان کنترل مکان ظاهر شدن نکات ابزار را بدهد. شما می‌توانید آنها را فقط در صفحات یا پست‌ها فعال کنید یا در صفحات خاصی مانند صفحه اصلی خود غیرفعال کنید.

همه اینها را می‌توان به راحتی از طریق سوئیچ‌های کاربر پسند مدیریت کرد. همچنین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک عبارت فقط در یک صفحه یا پست خاص ظاهر می‌شود تا از تکراری شدن جلوگیری شود. علاوه بر این، این افزونه از همه زبان‌ها پشتیبانی می‌کند و هر گونه محدودیت احتمالی را از بین می‌برد.

مزایای استفاده از افزونه Glossary شامل امکان انتخاب از بین چندین الگوی راهنمای ابزار، دسته بندی اصطلاحات برای سازماندهی بهتر، مطابقت با اصطلاحات حساس به حروف کوچک و بزرگ و پشتیبانی اختصاصی موجود با نسخه Pro است. همچنین می‌توانید در صورت لزوم ویژگی واژه‌نامه را در هر پستی غیرفعال کنید.


3. Tooltip Glossary for WordPress | Knowledge Base Plugin

آیا علاقه مند به ایجاد پایگاه دانش برای وب سایت خود هستید؟ اگر چنین است، سرمایه گذاری در افزونه Tooltip Glossary for WordPress را در نظر بگیرید. این افزونه ممتاز می‌تواند سئو و خوانایی وب سایت شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، می‌توانید از این افزونه برای ارتباط با ویکی پدیا و Merriam-Webster برای دسترسی به آخرین شرایط استفاده کنید.

واژه نامه راهنمای ابزار برای وردپرس گزینه‌های سفارشی سازی متعددی را با 18 قالب فهرست برای انتخاب ارائه می‌دهد. این تضمین می‌کند که می‌توانید طرحی بیابید که به طور یکپارچه با زیبایی وب سایت شما ادغام شود.

امکانات‌های مختلفی از جمله گزینه فروشگاهی در دسترس است و این افزونه را می‌توان در چندین وب سایت استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های برجسته، امکان ایمپورت کردن اصطلاحات با استفاده از فایل‌های csv. است که آن را برای مدیریت چندین سایت عالی می‌کند.

مزایای Tooltip Glossary برای وردپرس شامل نمایش عبارات مرتبط در پایین صفحه، افزودن اختصارات به واژه نامه، گنجاندن فایل‌های صوتی در راهنمای ابزار، امکان اشتراک گذاری راهنمای ابزار در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و اجازه دادن به کاربران برای دوبار کلیک کردن بر روی هر کلمه‌ای برای مشاهده است.


4. WP Glossary – Encyclopedia / Lexicon / Knowledge Base / Wiki / Dictionary

اگر به یک افزونه برای مدیریت تمام اصطلاحات وردپرس خود نیاز دارید، به افزونه WP Glossary نگاه نکنید. این یک افزونه ممتاز با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است که به شما کمک می‌کند یک واژه نامه در سایت وردپرس خود ایجاد کنید.

با وجود ویژگی‌های متعدد، استفاده از این افزونه ساده و ساده است. شما کنترل کاملی روی مکان ظاهر شدن واژه نامه در وب سایت خود، همراه با گزینه‌های مختلف سفارشی سازی خواهید داشت. این حتی شامل توانایی اضافه کردن انیمیشن به اصطلاحات واژه نامه شما برای کمی استعداد بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، می‌توانید نکات ابزار را در سرتاسر وب‌سایت خود به شرایط اضافه کنید. درست مانند ورودی‌های واژه نامه شما، گزینه‌های سفارشی سازی زیادی از جمله انیمیشن‌های منحصر به فرد در دسترس است.

مزایای استفاده از WP Glossary:

– گزینه‌ای برای غیرفعال کردن راهنمای ابزار در دستگاه‌های صفحه لمسی
– پشتیبانی از انواع پست سفارشی
– بین نمایش تعریف کامل یا کوتاهتر برای راهنمایی ابزار، یکی را انتخاب کنید
– امکان محدود کردن تعداد کلمات در یک راهنمای ابزار
– نوع فونت و رنگ را در هر زمان سفارشی کنید.


5. Name Directory

برخی دایرکتوری‌ها برای اصطلاحات یا تعاریف اولویت بندی نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها بر مردم تمرکز می‌کنند. اینجاست که افزونه Name Directory وارد عمل می‌شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که هنوز هم می‌توان از آن برای اصطلاحات سنتی استفاده کرد و به طور مؤثر کار خواهد کرد.

با افزونه Name Directory، می‌توانید یک صفحه واژه نامه جامع بسازید و اصطلاحات را به صورت خودکار بر اساس حروف الفبا مرتب کنید.

علاوه بر این، این افزونه از راه اندازی چندین واژه نامه پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک واژه نامه برای افراد و یک واژه نامه دیگر برای اصطلاحات ایجاد کنید. شما به راحتی می‌توانید هر واژه نامه را با چسباندن کد کوتاه مناسب در پست یا صفحه قرار دهید.

شما کنترل کاملی بر واژه نامه دارید، از جمله توانایی محدود کردن تعداد کلمات در هر ورودی. تعاریف کوتاه‌تر اغلب برای درک عمومی مفیدتر از تعاریف طولانی‌تر هستند.

مزایای استفاده از افزونه Name Directory عبارتند از:

– انتخاب تعداد ستون برای نمایش
– ایجاد موضوعات برای هر فهرست (به عنوان مثال، افراد، اصطلاحات و غیره)
– هدایت جستجوهای کاربر به صفحه واژه نامه
– پشتیبانی از سایت‌های چند زبانه
– اکسپرت و ایمپورت اصطلاحات به سایت‌های دیگر.


6. Encyclopedia / Glossary / Wiki

چه در حال ایجاد یک دایره المعارف، واژه نامه، ویکی یا پایگاه دانش باشید، افزونه Encyclopedia / Glossary / Wiki ابزار عالی برای این کار است. این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی عبارات را با برچسب‌ها و دسته بندی‌ها سازماندهی و گروه بندی کنید.

رابط کاربری تمیز و شهودی این افزونه، آن را برای کاربران در تمام سطوح، به ویژه مبتدیان، ایده آل کرده است. با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود، می‌توانید فراتر از متن بروید و صدا، تصاویر و ویدیو را برای ارتقای محتوای خود بگنجانید.

افزونه Encyclopedia / Glossary / Wiki یک راه حل قوی است که صاحبان وب سایت قطعاً باید در نظر داشته باشند. برخی از مزایای کلیدی عبارتند از سازگاری آن با محیط‌های چند سایتی، عدم نام تجاری پلاگین، پشتیبانی از عملکرد چند زبانه WPML، و پشتیبانی از ویرایش برای هر ورودی. علاوه بر این، با افزونه واردکننده وردپرس به طور یکپارچه کار می‌کند.


داشتن یک یا چند واژه نامه بهتر است؟

بسیاری از افزونه‌های موجود در این لیست از واژه نامه‌های متعدد پشتیبانی می‌کنند، که این سؤال را ایجاد می‌کند: آیا باید از آنها استفاده کنید؟

از نظر قابلیت جستجو، تقسیم واژه نامه‌های بزرگ به واژه نامه‌های کوچکتر و مرتبط‌تر بسیار مؤثرتر است.

به عنوان مثال، فرض کنید وب سایت شما جهان‌های خیالی را پوشش می‌دهد. آیا منطقی است که یک واژه نامه واحد که شامل مدخل‌هایی برای هری پاتر و MCU باشد یا یک واژه نامه اختصاصی برای هر کدام داشته باشیم؟

واضح است که واژه نامه‌های جداگانه بهتر هستند. این نه تنها قابلیت جستجو را بهبود می‌بخشد و سایر محتوای مرتبط را به کاربر نشان می‌دهد، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر به دنبال افسانه‌های هری پاتر باشید و مدام در مورد MCU اطلاعات پیدا کنید، ناامید کننده خواهد بود یا برعکس.

برای سازماندهی و تجربه کاربری بهتر، جدا نگه داشتن موارد منطقی است.

آیا واژه نامه باید حاوی محتوای چندرسانه‌ای باشد؟

کاربران ترجیح می‌دهند اطلاعات را به روش‌های مختلف مصرف کنند، مانند خواندن، صدا یا ویدیو.

در حالی که خوب است ترجیحات همه را در نظر بگیرید، باید به این فکر کنید که چه چیزی برای وب سایت شما بهترین است. از نظر سئو، متن توصیه می‌شود زیرا به رتبه بندی کمک می‌کند.

ویدئو یک انتخاب محبوب برای کاربران است، اما ممکن است با سبک یا جایگاه هر وب سایت مناسب نباشد. فایل‌های صوتی به سئو کمک نمی‌کنند زیرا نمی‌توانند توسط گوگل ایندکس شوند، اما ممکن است برای اهداف تلفظ مفید باشند.

به طور کلی، توصیه می‌کنیم متن را به همراه هر فایل چندرسانه‌ای ضروری در واژه‌نامه خود قرار دهید.

آیا افزونه واژه نامه می‌تواند سئو را در وردپرس بهبود بخشد؟

داشتن یک تعریف واضح که می‌تواند در سؤالات متداول ظاهر شود یک مزیت بزرگ برای هر وب سایتی است که به دنبال بهبود سئو است. به همین دلیل است که بسیاری از وب‌سایت‌ها بخش‌های سؤالات متداول را برای هدف قرار دادن عبارات جستجوی خاص و افزایش ترافیک اختصاص داده‌اند.

بنابراین، افزودن واژه نامه یک راه عالی برای بهبود سئو و تجربه کاربر در وب سایت شما است.


آیا واژه نامه جایگزین بخش پرسش و پاسخ است؟

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا یک واژه نامه می‌تواند جایگزین بخش سؤالات متداول اختصاصی شود. اگرچه ممکن است به خوبی به هدف خود عمل کند، اما در پایان، یک صفحه واژه نامه جایگزین مستقیمی نیست. بخش سؤالات متداول یک ابزار ضروری برای هر وب سایتی است.

بسیاری از کاربران اغلب سؤالات مشابهی دارند و داشتن بخش اختصاصی برای این سؤالات بسیار سودمند است.

این می‌تواند با کاهش تعداد درخواست‌هایی که کارکنان شما دریافت می‌کنند، به کاهش بار کاری کمک کند و حتی می‌تواند رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را افزایش دهد. سؤالات متداول معمولاً در پلتفرم‌هایی مانند گوگل جستجو می‌شوند و برای جذب مشتریان جدید ارزشمند هستند.

در سال‌های اخیر، پرسش‌های متداول پایه و اساس بسیاری از تیم‌های پشتیبانی شده است. بنابراین، ایجاد یک نه تنها به نفع مشتریان شماست، بلکه درک کارکنان شما از مسائلی که ممکن است مشتریان شما ممکن است با آن مواجه شوند را نیز افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا