وب مستر

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت وردپرسی داشته باشید یا وب سایت قبلی خود را تغییرات دهید، بايد تفاوت بین هاست وردپرس با هاست معمولی را بدانيد.

وردپرس تنها پلتفرم محبوب ساخت وب‌سایت است که بیش از 38 درصد سایت‌های اینترنتی براساس آن ساخته شده‌ند. به هرحال، هر هاستی می‌تواند از یک وب سایت وردپرس پشتیبانی کند.

اما اگر این چنین است، چرا هاست تخصصی وردپرس وجود دارد؟ و چه چیزی باعث خاص بودن آن شده است؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد. پس تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی

اول از همه، شما باید بدانيد که هاست وردپرس دقیقا یک نوع هاست نیست، در عوض، یک نوع بسته خدمات است. به عبارت دیگر شما می‌توانید هاست وردپرس اختصاصی، VPS یا اشتراکی را به همان روشی خریداری کنید که انواع هاست وب معمولي را می‌خرید. تفاوت در نحوه برنامه‎ریزی و مدیریت سرورهای مورد استفاده برای وب سایت‌ها است.

تفاوت هاست اشتراکی با هاست وردپرس

هاست وردپرس صرفا به‌طور ويژه برای برآورده كردن نیازهای این پلتفرم طراحی شده است و به همین ترتیب عملکرد و کارایی بیشتری برای این وب سایت‌ها فراهم می‌کند.  

اگر بخواهیم مثال بزنیم، مانند کت و ‌شلواری است که برای تن شما دوخته شده باشد. بنابراین دلیل اصلی جستجو برای بهترین هاست مناسب وردپرس، صرف هزینه به بهترین شکل ممکن برای بهترین خدمات ممکن است.

بسته به ارائه‌دهنده هاست، مزايای چنین هاستی می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، هر نوع هاست مناسب وردپرس قطعا سرعت و امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد.

حتی هاست‌های اشتراکی از این نوع، تنها میزبان وب‌سایت‌های وردپرس خواهند بود. بنابراین، توزیع منابع سرور و نظارت بر کاربرد آن‌ها برای مدیران آسان‌تر است. خود این موضوع به‌تنهایی باعث کاهش زمان از کارافتادگی سایت و اطمینان از عملکرد بهتر آن می‌شود.

از آن‌جایی که خدمات و پشتیبانی از این سرورها متناسب با وردپرس طراحی شده‌اند، از کارآیی بالاتری نیز برخوردار هستند. به عبارت دیگر حتی اگر مشكلی پیش بیاید، کاربران حرفه‌ای بهتر می‌توانند به آن رسیدگی کنند و این موضوع تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی را بهتر نشان می‌دهد.

هاست وردپرس

در مورد تفاوت هاست لینوکس و وردپرس نیز باید بدانید عملکرد هاست‌های وردپرس بهتر از میزبانی اشتراکی لینوکس است. چون سایت وردپرسی شما روی یک آی پی اختصاصی میزبانی خواهد شد و بنابراین این آدرس با هیچ‌کس به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

علاوه بر این، در میزبانی اختصاصی وردپرس نرم‌افزارها تغیر داده می‌شود تا به بهترین شکل مناسب محیط وردپرس باشند.

هاست مناسب وردپرس چه مزایایی دارد؟

ارائه‌دهندگان هاست وردپرس اغلب امکانات و منابع اضافی عالی برای «جذاب‌تر کردن پیشنهاد خود» ارائه می‌دهند.

این پیشنهادات خاص مي‌توانند بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال، می‎توانید بسته‌هایی با حافظه PHP اضافی، به‌روزرسانی‌های خودکار، نصب با یک کلیک و دسترسی به تم‌ها و افزونه‌های خاص و… سفارش دهید.

همان‌طور که گفته شد، مزایای اساسی هاست مناسب وردپرس باید در همه پیشنهادات یکسان باشد. این مزایا به شرح زیر هستند:

امنیت بهتر

افراد سالانه میلیون‌ها دلار به دلیل انواع مختلف جرایم سایبری از دست می‌دهند. بنابراین، هر صاحب وب سایتی باید بداند که استفاده از بهترین تدابیر امنیتی ضروری است.

با این حال، محافظت از سایت هنگام استفاده از هاست اشتراکی بسیار دشوار است. بعضي ابزارهای تخصصی وجود دارند که به افزايش امنیت وب سایت‌های وردپرس کمک می‌کنند اما 100درصد موثر نیستند.

هاست مناسب وردپرس از سرورهایی استفاده می‌کند که در برابر خطرات خاص این پلتفرم محافظت مي‌شوند. بنابراین با سفارش این نوع هاست از همان ابتدا یک لایه امنیتی اضافی دریافت می‌کنید. همچنین ادغام سایر راه حل‌های امنیتی و گواهینامه‌های SSL آسان‌تر خواهد بود، چون برای این پلتفرم پیکربندی شده‌اند.

راه اندازی و مدیریت آسان

معمولا هاست وردپرس را با تمام نرم‌افزارهای ضروری وردپرس که از قبل نصب شده‌اند دریافت می‌کنید. همچنین این هاست با تنظیمات از پیش پيكربندی شده همراه است تا راه‌اندازی سایت شما آسان‌تر باشد. بنابراین، این نوع هاست برای افراد مبتدی بهترین است تا تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی مجددا مشخص شود.

سرعت بهتر

«نیل پاتل» یکی از متخصصان بازاریابی می‌گوید: «سرعت یک قاتل است» و حق با او است، زیرا سرعت بارگذاری صفحه نه‌تنها برای جلب توجه کاربران به سایت شما، بلکه برای رتبه‌بندی در گوگل یک ویژگی اساسی است.

سرعت بالا در هاست وردپرس

از آن‌جایی که هاست مناسب وردپرس برای حداکثر عملکرد بهینه شده‌ است، بيشترين سرعت ممکن را برای شما فراهم می‌کند. به زبان ساده، حتي اگر توانایی پرداخت سرور اختصاصی یا VPS را ندارید، هاست وردپرس بهترین فرصت برای داشتن یک وب‌سایت سریع است.

آیا هاست وردپرس برای شما مناسب است؟

مزایای هاست وردپرس را که در بالا نام بردیم جایی برای فکر باقی نمی‌گذارند. با این حال، امروزه ارائه دهندگان خدمات هاست وب عمومی نیز بسته‌های خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. این موارد می‌توانند مزایایی داشته باشند که سازگاری بهینه سرورهای انحصاری سازگار با وردپرس را بهتر نشان دهد.

اگر مطمئن نیستید که باید از این سرویس استفاده کنید يا خير، دنبال پاسخ سوالات زیر باشید.

چرا برای ساخت سایت خود وردپرس را انتخاب کردید؟

اگر از این پلتفرم فقط برای راحتی و سرعت استفاده می‌کنید و قصد ندارید در آینده با وب‌سایت خود كارهای زیادی انجام دهيد، نوع هاست اهمیتی نخواهد داشت. هاست وردپرس وقتی می‌خواهید از این پلتفرم به‌طور کامل استفاده کنید انتخاب درستی است. همچنین به وب سایت شما کمک می‌کند تا با هر به‌روزرسانی پیشرفت کند.

پس تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی در درازمدت بهتر مشخص می‌شود.

آیا می‌خواهید بسته شما شامل خدمات تعمیر و نگهداری سرور باشد؟

هاست وردپرس معمولا شامل به‌روزرسانی خودکار و سایر خدمات نگهداری است. این مزایا معمولا در هاست وب معمولي باید با پرداخت هزینه بیشتر فراهم شوند یا باید پلن‌های با قیمت بالاتر را تهیه کنید.

آیا می‌توانید از عهده خرید هاست مناسب وردپرس بر آیید؟

هاست‌های اشتراکی در مقایسه با هاست وردپرس قیمت کمتری دارند. اگر بودجه شما بسیار محدود است، باید صرف نظر از خواسته خود ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

وردپرس را چقدر خوب می‌شناسید؟

اگر کاملا یک مبتدی هستید، هاست وردپرس قطعا به کمک شما خواهد آمد زیرا بسیاری از موارد از قبل تنظیم شده‌اند. تفاوت هارد وردپرس و هارد معمولی در امکاناتی است که در اختیار کاربران عادی قرار می‌دهند.

شناخت هاست وردپرس

همچنین ادغام راه حل‌ها و افزونه‌های مختلف را برای بهبود وب سایت وردپرس شما آسان‌تر می‌کند. اگر از هاست و افزونه‌های وردپرس استفاده می‌کنید، به هیچ‌وجه لازم نیست که از دانش برنامه‌نویسی چیزی بدانید.

آیا می‌خواهید محتوای رسانه‌ای زیادی بارگذاری کنید؟

فیلم‌ها، تصاویر و پادکست‌ها همه فایل‌هایی «سنگین» هستند. بنابراین، شما به یک هاست که پهنای باند خوب و همچنین خدمات راحت و مفید مانند CDN و حافظه پنهان را ارائه دهد، نیاز خواهید داشت. بسته‌های هاست وردپرس معمولا شامل این گزینه‌ها هستند.

سخن نهایی

درست است که بسته‌های میزبانی وب می‌توانند بسیار متنوع و انعطاف‌پذیر باشند، اما کت و شلواري كه كاملا متناسب با اندازه‌هاي شما دوخته شده در مقایسه با چیزی که در جالباسي يك فروشگاه قرار دارد، بيشتر مناسب شما است و ظاهر شما را بهتر مي‌كند.

بنابراین، داشتن هاست وردپرس برای یک وب‌سایت روی این پلتفرم محبوب اجباری نیست. با این حال، استفاده از این بسته خدماتي می‌تواند برای شما بهتر باشد.

چنین نوع هاستی توسعه یافته و مدیریت شده است تا نیازهای پلتفرم وردپرس را به بهترین شکل برآورده سازد. به عبارت دیگر با سفارش آن بهترین عملکرد را برای وب‌سایت خود تضمین خواهد کرد.

اما نکته مهم استفاده از خدمات شرکتی است که بتواند بهترین هاست وردپرس را در اختیار شما قرار دهد. پارس وی دی اس ارائه‌دهنده هاست مناسب وردپرس است و می‌توانید با مشورت با متخصصان این شرکت تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی را بهتر متوجه شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا