کنترل پنل هاست

توصیه هایی برای بهینه سازی سرور مجازی اختصاصی برای وردپرس

VPS مخفف عبارت سرور مجازی خصوصی است که یک سرور فیزیکی را به چند سرور مجازی تقسیم می‌کند. VPS نسبت به هاست اشتراکی، منابع اختصاصی و امنیت بالا‌تری را ارائه می‌دهد. منظور این است که می‌توانید برای حداکثر استفاده از هاست VPS، تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

اگر برای سایت وردپرسی خود هاست VPS دارید، در این مقاله به تعدادی توصیه‌های عملی اشاره شده است که می‌توانید برای بهینه ‌سازی عملکرد سرور مجازی و وردپرس انجام دهید.

بهینه ‌سازی وردپرس

زمان بهینه ‌سازی وردپرس نکاتی مانند فضای ذخیره‌سازی و انتخاب سرور مناسب را در نظر بگیرید. برای بهینه ‌سازی vps وردپرس به نکات زیر دقت کنید.

ذخیره‌سازی و پهنای باند مناسب

اولین عاملی را که باید در مورد بهینه سازی vps وردپرس خود مطمئن شوید، مقدار پهنای باند و ذخیره‌سازی مناسب است. شاید مقدار ایده‌آل را بپرسید. نمی‌توانیم به مقدار مشخصی اشاره کنیم؛ زیرا پهنای باند و ذخیره‌سازی به نوع وب‌سایت شما و متغیر‌های سازگار با آن بستگی دارد. بعضی از این متغیر‌ها، شامل ترافیک و سرعت وب‌سایت می‌شوند.

دخیره سازی و بهنای باند مناسب

برای داشتن پهنای باند مناسب، داده‌های پهنای باند استفاده شده برای وب‌سایت خود در سال گذشته را تحلیل کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، متوجه زمان‌هایی می‌شوید که از پهنای باند به مقدار زیاد یا کم استفاده کرده‌اید. میانگین پهنای باند مصرف شده را یادداشت‌ کنید.

فضای ذخیره‌سازی نیز مورد مهمی است. در حالی که تحلیل گذشته برای تشخیص مقدار پهنای باند سودمند بود، برای تعیین مقدار فضا‌سازی باید آینده را مد نظر قرار دهید.

در طی 6 ماه، یک سال یا یک سال و نیم آینده به چه مقدار فضا نیاز دارید؟ چه نوع محتوایی را می‌خواهید در وب‌سایت خود منتشر کنید؟ برای وب‌سایت خود چه برنامه‌هایی دارید؟ برای تشخیص مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز به یک برنامه عملی است. نیاز نیست فضای بسیار زیاد یا بسیار کمی را در نظر بگیرید. مقدار فضای ذخیره‌سازی متوسط را با توجه به نیاز‌های خود انتخاب کنید.

سرور‌های مناسبی را برای بهینه ‌سازی وردپرس انتخاب کنید

سرور مناسب برای بهینه سازی وردپرس انتخاب کنید

عملکرد VPS شما کاملا به سروری بستگی دارد که روی آن راه اندازی شده است. معمولا اگر VPS ارزان باشد، یعنی با سرور ضعیف ایجاد شده است.

در نتیجه، با دادن کمی هزینه بالا‌تر، می‌توانید از سرور و پیکر‌بندی بهتری استفاده کنید. زمان انتخاب سرور بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • سرور لینوکسی یا ویندوزی
  • استفاده از هاردهای اس اس دی
  • Nginx
  • نسخه 5.6 MySQL یا بالاتر
  • نسخه PHP 7 یا بالاتر

زمان انتخاب نه تنها نوع سرور بلکه همچنین موقعیت آن را بررسی کنید.

هاست اختصاصی وردپرس پارس وی دی اس بهینه شده برای سایت شما

وردپرس را به‌روز‌رسانی کنید

وردپرس را بروزرسانی کنید

وردپرس در طول سال به دفعات ممکن است به‌روزرسانی‌هایی داشته باشد که شامل بهبود ویژگی‌هایی مانند امنیت و رفع باگ‌ها می‌شود. مطمئن باشید که وردپرس شما نیز به‌روزرسانی شده است. همچنین انجام این کار باعث بهینه سازی وردپرس از نظر لود بهتر می‌شود.

از طرفی مطمئن باشید تمام مقاله‌های استفاده شده در سایت از نظر تصاویر و ویدئوهای بهینه به‌روزرسانی شده‌اند و سعی کنید وب‌سایت خود را با جدید‌ترین دیتابیس‌ها مانند MySQL راه اندازی کنید که بسیار روی عملکرد آن تاثیر می‌گذارد.

حافظه یا مموری کافی داشته باشید

‌وب‌سایت شما ممکن است با طراحی ساده یا سنگین باشد که این موضوع روی حافظه وردپرس تاثیر می‌گذارد. اگر فکر می‌کنید وب‌سایت شما امکان حافظه بیشتری دارد، بهتر است توزیع حافظه وردپرس را بررسی کنید. می‌توانید در وردپرس مقدار این توزیع را بالا ببرید.

برای انجام دادن این کار، وارد فایل wp-config.php شوید. وقتی فایل مورد نظر را باز کردید، خط /* را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن این خط، خط زیر را اضافه کنید.

(‘wp_MeMORY_LIMIT’, ‘[حدود حافظه مورد نیاز را وارد کنید ]’);

در جایی که نوشته شده است «حدود حافظه را وارد کنید»، می توانید عدد 128، 256 یا 512 مگابایت را قرار دهید.

هات لینک را غیر فعال کنید

یکی از روش‌ها برای بهینه ‌سازی وردپرس؛ غیرفعال کردن هات لینک است. هات لینک روشی است که در آن عکس‌های وب‌سایت خود را می‌توانید به شکل url ذخیره کنید.

اگر عکس‌های متعددی در وب‌سایت شما هات لینک با ترافیک فراوان ایجاد کرده باشند، روی سرعت لود سرور تاثیر بالایی می‌گذارد. با افزونه‌های مختلف در وردپرس می‌توانید هات لینک را غیرفعال کنید.

فایل Robots.txt را بهینه کنید

یکی دیگر از روش‌های بهینه ‌سازی وردپرس، تغییر فایل Robots.txt است. می‌توانید عملکرد ربات‌ها در وب‌سایت خود را با وارد شدن به فایل Robots.txt محدود کنید. کد زیر را در فایل robot.txt اضافه کنید.

User-agent: *

Crawl-Delay: [تعداد ثانیه]

بعضی از موتورهای جستجو در رابطه با حداقل فاصله زمانی تاخیر در هر ثانیه بین درخواست‌های کاربر، دستور می‌دهند. با استفاده از دستور بالا و مشخص کردن تعداد ثانیه می‌توانید از کراول شدن بیش از حد سایت خود جلوگیری کنید. چون نتیجه آن استفاده زیاد از منابع سایت است.

این عدد مدت زمان انتظار بین هر درخواست ربات‌های خزنده موتورهای جستجو را مشخص می‌کند.

افزایش سرعت وردپرس

روش های افزایش سرعت وردپرس

در ادامه در مورد روش‌هایی صحبت می‌کنیم که به وسیله آن‌ها می‌توانید بهینه سازی سرعت وردپرس را انجام دهید.

روی هاست با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید

یکی از روش‌های اساسی برای افزایش سرعت وردپرس، انتخاب هاست مناسب است. هاست‌های ارزان قیمت نیز وجود دارند، اما هر چقدر هزینه بیشتری پرداخت کنید، هاست بهتری دریافت می‌کنید.

سعی کنید تا جایی که می‌توانید از هاست اشتراکی استفاده نکنید؛ زیرا سرعت و عملکرد وب‌سایت شما کاهش می‌یابد. اگر وب‌سایتی با تعداد کاربران فراوان دارید، بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کنید.

به همین علت، VPS بهترین انتخاب است. استفاده از این هاست روی بهینه ‌سازی وردپرس و افزایش سرعت آن تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

درخواست‌های سرور را کاهش دهید

درخواست سرور زمانی اتفاق می‌افتد که مرورگر شما منابعی از سرور شما درخواست کند. این منابع می‌توانند عکس یا متن باشند.

هر چقدر درخواست سرور برای بارگذاری شما بالا‌تر باشد، زمان بیشتری نیز طول می‌کشد. در زیر نکاتی آمده است که شما می‌توانید با آن‎ها تعداد درخواست سرور را به حداقل برسانید.

  • کاهش تعداد پست‌های نمایش داده شده در صفحه
  • در صفحه آرشیو تنها تعدادی از پست‌ها و نه تمام آن‌ها، نشان داده شوند (برای این کار، می‌توانید از گزینه زیر در تنظیمات وردپرس استفاده کنید، تنظیمات> خواندن)
  • اگر کامنت‌های زیادی دریافت کردید، آن‌ها را به چند صفحه تقسیم کنید (از مسیر تنظیمات>بحث)
  • تعداد عکس‌ها را کاهش دهید و آن‌ها را کاملا بهینه کنید.
  • افزونه‌های غیرضروری را حذف و غیرفعال کنید.

بهینه ‌سازی عکس‌ها

بهینه سازی عکس ها

یکی از روش‌های دیگر برای افزایش سرعت وردپرس، بهینه ‌سازی عکس‌ها است. عکس‌ها نیز روی سرعت وردپرس تاثیر می‌گذارند. این امر طبیعی است؛ زیرا آن‌ها به فضای بیشتری نسبت به متن یا CSS نیاز دارند. به همین علت، برای بهینه سازی سرعت وردپرس، بهتر است تا حجم آن‌ها را کاهش دهید، بدون اینکه روی کیفیت آن‌ها تاثیر بدی بگذارد.

از نرم افزار‌های دیگری، مانند فتوشاپ نیز می‌توانید استفاده کنید تا حجم عکس‌ها را کاهش دهید. اگر به بهینه‌سازی آنلاین عکس‌ها علاقه دارید، سایت TinyPNG، یکی از بهترین سایت‌های بهینه‎‌ساز‌های عکس است. با این حال، نرم افزار دیگری به نام Short Pixel وجود دارد که به شکل خودکار حجم عکس‌های شما را کاهش می‌دهد.

همچنین زمانی که برای محتوا‌های خود از عکس استفاده می‌کنید، وردپرس چندین اندازه را برای عکس‌های شما پیشنهاد می‌کند و می‌توانید اندازه عکس‌ها را انتخاب کنید.

برای انجام دادن این کار، عکس را با اندازه کامل آن پست کنید، سپس اندازه آن را به 300 پیکسل تغییر دهید.

تمام امکانات یک هاست مناسب را در هاست های اختصاصی پارس وی دی اس داشته باشید

سخن نهایی

بهینه ‌سازی وردپرس یکی از پیش شرط‌های لازم برای موفقیت در محیط آنلاین است. با توجه به افزایش تعداد سایت‌های وردپرسی بهتر است به نکات بالا دقت کنید.

البته بهینه سازی عملکرد سرور مجازی یک سایت وردپرسی و خود سایت محدود به عوامل بالا نیست. انتخاب قالب بهینه و سبک، استفاده از سرورهای DNS با کیفیت و موارد دیگر نیز نکات مهمی هستند که باید مد نظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا