وب مستر

در انتخاب سرور برای سایت پربازدید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

مدیران اکثر سایت‌ها بازدید بیشتری می‌خواهند، چون بازدیدکننده بیشتر به معنای مشتریان بالقوه بیشتر است. با وجود این، برای چنین افرادی و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی سایت‌های پر بازدید چالش‌های منحصر به‌فردی وجود دارد. سایت شما باید حتی در زمان پیک بازدید ثبات و واکنش‌پذیری بالایی داشته باشد.

البته راه‌حل این چالش پیچیده و چندجانبه است و علاوه بر برنامه‌نویسی مناسب کدهای سایت، شما به فایل‌های تصویری بهینه و فشرده، یک طرح ساده و یک معماری منسجم برای صفحات سایت نیاز دارید.

گرچه از این نکته نباید غافل شد که هیچ چیز برای یک سایت پربازدید یا سایتی که پیش‌بینی می‌شود افزایش ترافیک داشته باشد، از یک هاست مناسب مهم‌تر نیست.

انتخاب سرور برای سایت پربازدید

بنابراین می‌توان گفت برپا نکردن سایت روی یک بنیاد محکم می‌تواند منجر به مشکلات جدی به علت بارگذاری آهسته صفحات، عناصر تعاملی غیرکاربردی و حتی داون تایم شود.

بنابراین در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به نکاتی که باید در زمان انتخاب یک هاست پربازدید در نظر بگیرید.

زمان خرید سرور برای سایت پربازدید، چه سرورهایی را باید انتخاب کرد؟

هاست‌های اشتراکی برای صاحبان یک سایت جدید که اغلب بودجه کمتری دارند، بدون شک یک نعمت هستند.

با این حال ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی در این پلن‌های اشتراکی صرفا پهنای باند سایت‌های پر بازدید را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. پس اگر سایت شما از مصرف حد مجاز ظرفیت سرور خود عبور کند، ممکن است از دسترس خارج شود.

میزبانی ابری یکی از راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل است. این راه‌حل خدمات هاست را به‌طور قابل توجهی تغییر داده و مقیاس‌پذیری را کاملا ساده می‌کند.

از آن‌جایی که فایل‌های یک سایت از طریق شبکه سرورها میزبانی می‌شوند، شرکت‌های میزباني می‌توانند طرح‌های قیمتی انعطاف‌پذیر مانند «هزینه آنچه را که استفاده می‌کنید بپردازید» ارائه دهند.

گزینه دیگر هاست اختصاصی است. با آن که VPS برای یک هاست پربازدید در مقایسه با هاست اشتراکی قیمت بیشتری دارد اما به اندازه سرورهای اختصاصی گران نیست. علاوه بر این، هاست اختصاصی خیال مدیر سایت را از خرید یک سرور پربازدید راحت می‌کند.

سرور مناسب سایت پربازدید

در سمت دیگر ماجرا سرورهای اختصاصی قرار دارند که اولین گزینه اکثر سایت‌های تجاری هستند. همچنین آن‌ها معمولا جزو گران‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

هاست اختصاصی کمک می‌کند تا سایت‌های شما برای داشتن بیشترین سرعت ممکن بهینه شوند که این امر هنگام خرید یک هاست پرترافیک ضروری است، چون حتی یک ثانیه تأخیر می‌تواند مشتریان شما را فراری دهد.

البته معایبی نیز وجود دارد. VPS و هاست اختصاصی هر دو به زمان بیشتری برای راه‌اندازی، تنظیمات و تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

خوشبختانه با انتخاب یک هاست پربازدید مدیریت شده می‌توانید از این امر جلوگیری کنید. هاست مدیریت شده بیشتر وظایف مدیریت سرور را از دوش شما بر می‌دارد و شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ملزم به مدیریت سرور است.

زمان استفاده از یک هاست پربازدید باید دنبال چه چیزهایی باشید؟

این روزها بیشتر شرکت‌های هاستینگ خدمات بسیاری را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند یک سایت پر بازدید را مدیریت کنید.

دسترسی اصلی به شبکه تحویل محتوا (CDN) از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. شبکه‌های تحویل محتوا یکی از روش‌های اصلی است که توسط سایت‌های دارای بازدید بالا برای حفظ عملکرد بهینه سایت استفاده می‌شوند.

نکات یک هاست پربازدید

در یک طرح هاستینگ رایج، شما یک سرور در یک مکان واحد دارید که تمام پرونده‌های شما در آن سرور قرار دارند. این تنظيمات شبکه سرعت دسترسی بازدیدکنندگانی را که در فاصله مکانی دورتر از مکان سرور شما قرار دارند به فایل‌های صفحات سایتتان محدود می‌کند.

شبکه تحویل محتوا فایل‌های استاتیک سایت شما را در حافظه پنهان (کش) قرار می‌دهد و آن‌ها را از طریق سرورها در مکان‌های مختلف جغرافیایی قرينه‌سازی می‌کند.

سپس از مکانی که از نظر فیزیکی به مکان بازدیدکننده نزديك‌تر است، به سایت سرویس می‌دهد. این كار زمان بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهد و به شما در حفظ سایت حتی در زمان اوج بازدید کمک می‌کند.

همچنین دنبال یک هاست پربازدید باشید که به‌طور منظم از فايل‌های سایت شما پشتیبان تهیه کند. به این ترتیب، اگر برای سایت شما مشکلی پیش آید، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با تنظيمات پایدار آن را رفع کنید.

اکثر شرکت‌های هاستینگ آپ تایم عالی را برای یک سرور پر بازدید ارائه می‌دهند اما حتی یک تغییر جزئی می‌تواند تأثیر بسیار زیادي بگذارد.

سرورها ممکن است به هر دلیلی خراب ‌شوند اما شرکت‌های میزبان مشهور مشکلات را پیش‌بینی می‌کنند و اقدامات زیادی را برای حل زود هنگام این مشکلات انجام می‌دهند.

این امر باعث می‌شود عملکرد سایت با ثبات‌تر و داون تایم سایت یا از دسترس خارج شدن آن کاهش یابد تا جلوی لطمه به اعتبار برند شما و از دست دادن مشتریانتان را بگیرد.

بنابراین مطمئن شوید که شرکت خدمات‌دهنده یک هاست پربازدید امنیت سرور و سایت شما را فوق‌العاده جدی مي‌گيرد.

هدف نه‌تنها حفظ امنیت فايل‌های شما با حساب‌هایی است که توسط مجوزهای دو عاملی و گواهینامه‌های SSL محافظت می‌شوند، بلکه امنیت فیزیکی مراکز داده‌ نيز مهم است.

ارائه زیرساخت‌های قدرتمند نکته‌ای است که زمان خرید سرور برای سایت پربازدید باید دقت کنید. یک شرکت هاستینگ که از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند تمایل دارد دسترسی بهتری به منابع مختلف را از جمله رم و پهنای باند بهتر فراهم کند.

مسئله‌ای که در آخر باید به آن اشاره ‌کنیم و به اندازه مطالب قبل اهمیت دارد، این است که دنبال خدمات هاست پربازدیدی باشید که مقیاس‌پذیر باشند. چنین خدماتی به شما امکان می‌دهد زمان افزایش ترافیک سایت خود و رونق کسب‌وکارتان به مشکل بر نخورید.

بهترین شرکت‌های میزبانی برای سایت‌های پربازدید

با در نظر داشتن ویژگی‌های فوق، برای خرید هاست پربازدید به چه شرکت‌هایی باید اعتماد کنیم؟ در ادامه به چند نمونه از شرکت‌های خارجی و داخلی نگاهی می‌اندازیم.

GoDaddy

GoDaddy

پلن‌های هاستینگ مخصوص کسب‌وکارهای سایت GoDaddy مزایای یک سرور مجازی خصوصی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، بدون این که خبری از پیچیدگی فنی بعضی از پلن‌های VPS باشد.

با انتخاب چنین طرحی از معایب هاست اشتراکی که همیشه به معنای منابع مشترک و رویکرد ضعیف‌تر در بهینه‌سازی سایت است، رهايي پیدا می‌کنید.

زمان انتخاب هاست پربازدید از GoDaddy از مزایایی مانند فناوری‌های افزایش سرعت سایت و تثبیت عملکرد (مانند CDN نصب شده) بهره می‌برید تا سایت پر بازدید شما حتی در مواقعی که منابع سرور تحت فشار هستند، به‌راحتي اجرا و سریعا بارگیری شود.

Kinsta

Kinsta

شرکت Kinsta درپلتفرم ابری گوگل خدمات هاستینگ وردپرس مدیریت‌شده را ارائه می‌دهد و می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید یک هاست پربازدید باشد. پلن‌های تجاری Kinsta امکان بازدید نامحدود از صفحات سایت شما را فراهم می‌کنند.

چنین ویژگی به شما کمک می‌کند از افت سرعت سایت خود، از دسترس خارج شدن یا مشکلات دیگر در زمان پیک ترافیک جلوگیری کنید.

متخصصان آی تی این شرکت همچنین دائما سایت شما را تحت نظر دارند تا از آن در برابر حملات DDos، هک‌های مخرب و سایر اقدامات آسیب‌زننده محافظت کنند. با انتخاب این شرکت می‌توانید یک هاست پربازدید باکیفیت را تهیه کنید.

پارس وی دی اس

هاست پارس وی دی اس

با آن که دوتا از بهترین شرکت‌های خارجی خدمات هاست پرترافیک را در بالا معرفی کردیم اما همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها و همچنین هزینه‌های دلاری، استفاده از خدمات آن‌ها نمی‌تواند زیاد به‌صرفه باشد.

به‌ویژه زمانی که مشکلات پشتیبانی و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در نظر می‌گیریم، پیدا کردن یک شرکت ایرانی برای خرید یک هاست پربازدید بسیار بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. شرکت پارس وی دی اس با استفاده از تیمی از متخصصان شبکه و آی تی می‌تواند بهترین خدمات هاستینگ و انواع سرور پربازدید را در اختیار شما قرار دهد.

پلن‌های متنوع این شرکت با انعطاف‌پذیری قیمتی بالا، هنگام خرید سرور برای سایت پربازدیدتان دست شما را کاملا باز می‌کند. همچنین در بازه‌های زمانی مختلف جشنواره‌های تخفیفی برگزار می‌شود تا مشتریان با بهترین قیمت بهترین خدمات را دریافت کنند.

سخن نهایی

محافظت از سایت پربازدیدی که دارید با استفاده از یک هاست پربازدید کمترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.
با خرید چنین سروری می‌توانید از پایداری سایت خود مطمئن شوید و شهرت برندتان را حفظ کنید. در مطلب بالا بررسی کردیم که در زمان انتخاب یک سرور پر بازدید باید به چه نکاتی توجه کنید و با معرفی دو شرکت خارجی و سپس پارس وی دی اس گفتیم چرا این شرکت قدیمی و معتبر ایرانی بهترین انتخاب برای خرید یک هاست پرترافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا