CentOSdebianUbuntuراهنماهای لینوکس

ریست کردن سرور مجازی لینوکس به صورت خودکار

در این آموزش قصد داریم روش ریست کردن سرور مجازی لینوکسی به صورت خودکار ( cron ) را آموزش دهیم . دلیل استفاده از سرویس cron : گاها برخی نرم افزار ها پس از چند ساعت کارکرد ممکن است دچار اختلال شوند ( اختلات به موارد بسیاری از جمله کش شدن دیتا ها ، بلاک شدن دسرتسی و.. ) میتواند باشد . به جهت رفع این مشکل در صورتی که سرویس  های شما به صورت startup تعریف شده است ( پس از ریست سرور به صورت خودکار انجام میشوند . و نیاز به ریست سرور مجازی دارید با ما باشید : به جهت انجام این مورد از طریق crontab که در تمامی نسخه های لینوکسی قرار دارد میباست تنظیمات را تغییر دهید . ویرایشگر پیشفرضی که crontab استفاده میکند VI است که با توجه اشنایی بیشتر کاربران با nano میتوانید توسط دستور زیر crontab رو به صورت مستقیم با nano باز کنید.
export VISUAL=nano; crontab -e
سپس کافیست مقدار زیر را در ان جایگزین کنید
0 */6 * * * /sbin/shutdown -r now
در مقدار فوق سرور مجازی هر 6 ساعت یکبار ریست میشود ( شما میتوایند ساعت مورد نظر خودتون رو وارد کنید و یا cron مورد نظر خودتون رو داشته باشید  ) به این صورت همیشه سرور مجازی شما هر 6 ساعت یک بار ریست خواهد شد و از بروز این سری مشکلات جلوگیری میشود .  

مطالب مرتبط

امنیت ، سرعت ، پشتیبانی همه یکجا در سرویس های پارس وی دی اس بهترین را از ما بخواهید
مشاهده سرویس ها

  

آموزش اتصال به سرور از طریق کنسول

برخی مواقع امکان دارد با تغییراتی که بر روی سرور مجازی انجام میدهید دسترسی شما با سرور قطع شود در این آموزش به شما روش حل این مشکل توضیح داده شده است

آموزش های تصویری پنل کاربری سرور های مجازی پارس وی دی اس

  مجموعه ای از آموزش های مدیریت و کنترل سرور مجازی

آموزش نصب XCache

آموزش مرحله به مرحله راه اندازی xCache بر روی سرور مجازی لینوکس
   

نحوه نصب Proxmox

Proxmox ابزار منبع باز برای مجازی سازی سرور است.Proxmox ابزاری منحصر به فرد است که به شما اجازه می دهد به طور همزمان اجرای دو نوع مجازی سازی را انجام دهید.
   

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا