وردپرس

نحوه درج انکر لینک روی متن با ویرایشگر گوتنبرگ

اگر با مقالات در سطح وب مواجه شده‌اید، اغلب انکر لینک را خواهید یافت که در همان مقاله حرکت می کنند. به چنین پیوندهایی به عنوان پیوندهای لنگر گفته می شود. برای درک فرآیند افزودن انکر لینک در یک پست یا صفحه وردپرس، توضیحاتی در مورد نحوه درج انکر لینک روی متن با ویرایشگر گوتنبرگ در زیر بیان خواهیم کرد.

نحوه درج انکرلینک روی متن با ویرایشگر گوتنبرگ
نحوه درج انکرلینک روی متن با ویرایشگر گوتنبرگ

انکرلینک چه استفاده ای دارد؟

انکرلینک یک اصطلاح است که در زمینه بهینه سازی وبسایت و سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاح به لینک‌هایی اطلاق می‌شود که به صورت مستقیم به یک صفحه وب یا منبع خاص در وبسایت ارجاع می‌دهند.

این لینک‌ها به صورت اختصاصی طراحی و به منظور بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک و روند بازدیدکنندگان استفاده می‌شوند. با استفاده از انکرلینک‌ها، می‌توان به صورت مستقیم به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کرده و همچنین به شناسایی کلمات کلیدی مهم و مرتبط با صفحه وب کمک می‌کنند.

آیا انکر لینک ها توسط گوگل قابل شناسایی هستند؟

بله، انکرلینک‌ها توسط گوگل قابل شناسایی هستند. انکرلینک‌ها به لینک‌هایی اشاره دارند که در متن یا محتوای یک صفحه وب وجود دارند و با کلمات کلیدی مرتبط هستند.

گوگل از انکر لینک‌ها برای تشخیص و تحلیل ساختار داخلی یک وبسایت و همچنین برای تعیین رتبه‌بندی صفحات وب استفاده می‌کند. با توجه به تحلیل انکرلینک‌ها، گوگل می‌تواند نظریه‌ها و ترجیحات کاربران را در مورد یک صفحه وب خاص شناسایی کند و بهترین نتیجه را در نتایج جستجو عرضه کند.

تاثیر انکرلینک در سئو چیست؟

تاثیر انکرلینک در سئو به تأثیرگذاری آن بر رتبه‌بندی و موقعیت یک وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی مرتبط است. انکرلینک‌ها به لینک‌هایی اشاره دارند که از دیگر وبسایت‌ها به سایت مورد نظر ارجاع می‌دهند. برای موتورهای جستجو، انکرلینک‌ها نشان دهنده ارزش و اعتبار وبسایت مقصد هستند.

یعنی هرچه تعداد و کیفیت انکرلینک‌های یک وبسایت بیشتر باشد، موتورهای جستجو آن را به عنوان یک سایت قابل اعتماد و متخصص در نظر خواهند گرفت و بنابراین رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی اینترنتی را بالا خواهند برد. بنابراین، توجه به ایجاد انکرلینک‌های با کیفیت و مرتبط برای سایت خود می‌تواند تاثیر مهمی در بهبود سئو و جذب ترافیک آن داشته باشد.

نحوه درج انکر لینک روی لینک با ویرایشگر گوتنبرگ

در یک پست یا صفحه وردپرس، راه های مختلفی برای ایجاد انکر لینک ها وجود دارد. تمرکز اصلی ما بر روی افزودن انکر لینک ها با استفاده از گوتنبرگ، که ویرایشگر پیش فرض وردپرس می‌باشد خواهد بود.

از نسخه 5.0 وردپرس به بعد، گوتنبرگ ویرایشگر پیش فرض وردپرس است. این آموزش شما را در مورد افزودن لینک های لنگر با استفاده از ویرایشگر بصری راهنمایی می کند.

  1. برای دسترسی به داشبورد مدیریت وردپرس، لاگین کنید و به پست یا برگه مورد نظر بروید.
  2. یک بلوک هدر اضافه کنید یا روی هدر موجود کلیک کنید.
  3. اگر منوی ستون سمت راست تغییر نمی کند، مطمئن شوید که از ویرایشگر بلاک استفاده می کنید.
  4. اگر ستون سمت راست قابل مشاهده نیست، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا نمایان شود. در منوی Block گزینه  Advanced را انتخاب کنید.
  5. در اینجا، برچسب و فیلد HTML Anchor را پیدا خواهید کرد. روی فیلد خالی کلیک کنید تا نامی به انکر لینک اختصاص دهید و مطمئن شوید که هیچ فاصله ای در آن وجود ندارد. نامی را که انتخاب کرده اید به خاطر بسپارید، زیرا هنگام ایجاد انکر لینک لازم است. برای نمایش بصری فرآیند به تصویر زیر مراجعه کنید.
ایجاد انکر لینک
ایجاد انکر لینک

ایجاد پیوند به انکر لینک

  • پس از ایجاد انکر لینک، باید متنی را انتخاب کنید که می خواهید به یک لینک تبدیل شود که به انکر لینک می پرد.
  • برای این کار متن مورد نظر را در مطلب انتخاب یا ایجاد کنید و سپس بر روی نماد پیوند واقع در بلوک هدر پست یا صفحه خود کلیک کنید.
  • با این کار پنجره افزودن URL نمایش داده می شود. با تایپ یک علامت “#” در فیلد URL و سپس پیوند انکر لینک که قبلا ایجاد کرده اید شروع کنید. مثلاً، پیوند به این صورت خواهد بود:

#create-anchor-link.

برای ذخیره کار خود روی Save Draft یا Publish کلیک کنید. می توانید پست را مشاهده کنید یا از پیش نمایش برای بررسی پیوند استفاده کنید.

در عکس زیر نحوه ایجاد پیوندی را نشان می دهد که به لنگر HTML شما برمی گردد.

ایجاد انکر لینک2
ایجاد انکر لینک2

برای نهایی کردن ایجاد لینک لنگر خود، این مراحل را دنبال کنید: متن مورد نظر را انتخاب کنید که به عنوان پیوند به متن انکر شما عمل کند، گزینه hyperlink را برای ایجاد پیوند انتخاب کنید، و در نهایت، نام انگر HTML را قبل از علامت # وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا